toppluva eller nerdragen mössa?

I november märks människors referensram extra tydligt?

Mina händer antar kubansk färg i kylig morgon medan trött Fiat sneglar på mig med frusna ögon. Mina läppar verkar moderata efter friskt rullande genom stan. Jag har en tysk inställning till kvällssortering av sopor. Vänner med ett filantropiskt förhållningssätt till tillvaron med udd av altruism och emancipatoriskt intresse inspirerar mig mer medan de jag inte ringer lika ofta känns mänskligt trångsynta. Intelligens med självdistans beundras. Lång Tage är stor.

Jag är alternativt konventionell med vardagligt lustfyllda behov. Mina partipolitiska åsikter är intresserat ointresserade, men jag engagerar mig i opolitisk politik. Komplicerat enkel med en enkel komplexitet. Ödmjukt explicit med rum för lokal globalisering och global lokalisering. Jag kanske ger mig av, för att stanna.

Jag är fördomsfullt fördomsfull mot de fördomsfulla som anser sig fördomsfria. Kylan fryser mig men påverkar inte min syn på mötande trottoarmänniskor.

Genom min nerdragna mössas grova maskor kan jag ge en varm blick även i november. Bär du toppluva eller över ögonen nerdraget avskärmande?

Comments

Anonymous said…
Jag har både toppluva och nerdragen mössa....jag försöker att inte påverkas av väderleken men det är svårt att inte bli det. November har överraskat mig hittintills.varför är folk negativt inställda till denna månad? Mörkret, kylan och de nakna träden låter ingen oberörd. Jag behöver inte vara glad jämt, just melakolin och tungsinntheten gör tillvaron mer spännande än annars. Jag gör mitt bästa för att begripa mig själv och andra utifrån mina förutsättningar och referensramar oavsett vilken årstid det är. jag försöker att hantera den gråa vardagen på ett sätt som ger livet en meningsful dimension. Detta är en lovsång til den mest hatade och underskatade månaden.

Ras Kwame Toure

Popular posts from this blog

Det kom ett brev

Två tankars konst

Det du ser är det du får?